Πώς να νικήσεις τις δικαιολογίες για την αποφυγή της άσκησης

Πώς να νικήσεις τις δικαιολογίες για την αποφυγή της άσκησης

Η άνοιξη έφτασε, το καλοκαίρι απέχει κάτι λιγότερο από τρεις μήνες και είναι αυτή η εποχή του χρόνου που νιώθουμε τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, προκειμένου να προετοιμαστούμε να βγούμε γυμνασμένοι και αδυνατισμένοι στην παραλία!

Καταστρώνουμε λοιπόν ένα πλάνο που περιλαμβάνει, εκτός από διαιτητικές επιλογές διατροφής και συμβουλές ομορφιάς, άφθονη σωματική δραστηριότητα. Αφού καταλήξουμε στο είδος της γυμναστικής που μας ταιριάζει και μας αρέσει, ξεκινάμε γεμάτοι όρεξη, βάζοντας το στοίχημα με τον εαυτό μας να ακολουθήσουμε κατά γράμμα το πρόγραμμα.

Αλλά στην πορεία, ο αρχικός ενθουσιασμός εξαφανίζεται. Στη θέση του αρχίζουν να ξεπροβάλλουν διάφορες δικαιολογίες: Πότε έχουμε ξεμείνει από ενέργεια, πότε ο χρόνος μας είναι περιορισμένος, πότε οι υποχρεώσεις είναι πολλές και δεν μπορούν να περιμένουν· η λίστα είναι ατέλειωτη. Τι μπορούμε να κάνουμε για να μείνουμε συνεπείς στο πρόγραμμά μας; Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές θα αποφύγουμε τον «σκόπελο» των δικαιολογιών:

1. Αντιμετωπίστε τις δικαιολογίες που προβάλλετε στον εαυτό σας όπως οποιαδήποτε αρνητική σκέψη περνάει κατά διαστήματα από το μυαλό σας: απλά μάθετε να τις αγνοείτε.

2. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, αφιερώστε λίγο χρόνο και με (αυτο)κριτική ματιά δείτε τα πράγματα ρεαλιστικά: είναι όντως τόσο σοβαροί οι λόγοι που σας αποτρέπουν από το να ασκηθείτε (π.χ. μια ασθένεια που θα επιδεινωθεί με την άσκηση) ή έχετε την τάση να μεγαλοποιείτε τα πράγματα;

3. Όταν αισθάνεστε κουρασμένοι ή έχετε ένα φορτωμένο πρόγραμμα υποχρεώσεων, να θυμάστε ότι η άσκηση αυξάνει την ενέργεια, σας αναζωογονεί και επιπλέον σας κάνει πιο δημιουργικούς. Αρκεί να βρείτε λίγο κουράγιο και λίγο χρόνο να κάνετε την αρχή για να βάλετε μπρος τη μηχανή!

4. Ομοίως, όταν η διάθεσή σας βρίσκεται στο ναδίρ και το τελευταίο πράγμα που σας απασχολεί είναι η γυμναστική, να έχετε κατά νου ότι η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα προκαλούν την έκκριση ορμονών στον εγκέφαλο, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν ευεξία και ευφορία, φτιάχνοντας τη διάθεση.

Αλλάξτε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεστε την άσκηση. Αν στο μυαλό σας είναι το αναγκαίο κακό για ένα καλοσχηματισμένο σώμα και μια ωραία εμφάνιση, αναθεωρήστε. Πάνω από όλα η άσκηση είναι το μέσο για ένα υγιές σώμα. Αν μη τι άλλο η υγεία είναι το πολυτιμότερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας.

Τέρμα λοιπόν οι δικαιολογίες!

 

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...