10 τρόποι για χαρούμενο ξύπνημα

Έχετε παρατηρήσει ότι όσα συμβαίνουν το πρωί συνήθως δίνουν τον τόνο για το πώς θα κυλήσει η υπόλοιπη ημέρα; Όταν συμβεί κάτι καλό, επίδραση του κρατά όλη την ημέρα, ενώ αν κάτι πάει στραβά το ίδιο συνεχίζει, τουλάχιστον ως διάθεση. Εμείς θα σας δώσουμε 10 τρόπους για να ξεκινάτε «ανεβασμένα» την ημέρα σας. Δοκιμάστε ένα ή όλα μαζί για πιο χαρούμενες ημέρες γεμάτες υγεία.
 
10 τρόποι για χαρούμενο ξύπνημα
1. Μια «υποχρέωση» που σας «κακομαθαίνει».

Μόλις ξυπνήσετε το πρωί, δώστε 1 λεπτό στον εαυτό σας, πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι για να σκεφτείτε κάτι να κάνετε οπωσδήποτε για τον εαυτό σας εκείνη την ίδια ημέρα και μετά προγραμματίστε το. Θα αισθανθείτε καλύτερα και μόνο στην σκέψη της προσμονής.

2. Απολαύστε ένα ισορροπημένο πρωινό.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πρωινό γεύμα με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Ένα τοστ, μια φέτα με βούτυρο και μέλι, ίσως ακόμη ένα ρυζόγαλο με κανέλα, η κανέλα μάλιστα σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα βελτιώνει την διάθεση και οξύνει την προσοχή.

3. Πάρτε φρέσκο αέρα.

Ακόμη κι αν έχετε μόλις 5 λεπτά να διαθέσετε για μια πρωινή γυμναστική σε εξωτερικό περιβάλλον είναι αρκετά για να σας φτιάξουν τη διάθεση σύμφωνα με τους επιστήμονες και να τονώσουν την αυτοπεποίθησή σας. Μπορεί απλά να είναι μια βόλτα ως το φούρνο ή το μανάβη, μερικές ασκήσεις στο μπαλκόνι σας ή 5 λεπτά με τα φυτά σας.

4. Ακούστε τους ήχους της φύσης.

Αφήστε την φύση να σας δώσει ενέργεια. Ανοίξτε το παράθυρο ή την μπαλκονόπορτα το πρωί, ενώ ετοιμάζεστε. Σε μια πρόσφατη μελέτη οι συμμετέχοντες επανήλθαν πιο γρήγορα από μια κατάσταση έντονου στρες όταν άκουγαν ηχογραφημένους ήχους φύσης. Μπορείτε ακόμη και να βρείτε ένα ξυπνητήρι με ήχους της φύσης.

5. Εστιάστε στο να αισθάνεστε καλά.

Αφού ξυπνήσετε, πάρτε 5 βαθιές αναπνοές και αποφασίστε ότι θα αισθάνεστε καλά όλη την ημέρα. Ακόμη κι όταν μέσα στην ημέρα θα έχετε άπειρους λόγους για να «πέσετε» είτε θυμηθείτε τις πρωινές σας αναπνοές και την απόφασή σας, είτε πάρτε ακόμη 5 βαθιές ανάσες και θυμίστε στον εαυτό σας την υπόσχεσή σας.
 

6. Πιείτε ζεστή σοκολάτα.

Μια πρόσφατη μελέτη εντόπισε ότι η ζεστή σοκολάτα βελτιώνει τη διάθεση, την προσοχή και την συγκέντρωση ακόμη κι όταν οι συμμετέχοντες είχαν να διεκπεραιώσουν δύσκολα προβλήματα. Ξεκινήστε λοιπόν έτσι το πρωινό σας.

7. Πάρτε μερικά λεπτά για να «νιώσετε» τον εαυτό σας.

Μην βιαστείτε να πεταχτείτε από το κρεβάτι αμέσως μόλις ανοίξετε τα μάτια σας. Δώστε χρόνο στο σώμα σας και το μυαλό σας να συντονιστούν. Θα είναι το πρωινό «δώρο» για την υπόλοιπη μέρα σας. Τεντωθείτε, αναπνεύστε και ξεκινήστε με ρυθμό και όχι με πανικό.

8. Φανταστείτε «το κακό σενάριο».

Θα έχετε πιθανότατα ακούσει ότι το να είμαστε ευγνώμονες για όσα έχουμε κερδίσει, κατακτήσει ή ζούμε είναι από μόνο του παράγοντας που μας φτιάχνει τη διάθεση. Σκεφτείτε τώρα το αρνητικό σενάριο, να μην είχαν συμβεί δηλαδή κάποια καλά πράγματα που καθόρισαν τη ζωή σας. Αυτή η σκέψη σε συνδυασμό με την ευγνωμοσύνη θα κάνει την θετική σας διάθεση ακόμη καλύτερη.

9. Εισπνεύστε λίγη μέντα.

Ερευνητές εντόπισαν ότι μυρίζοντας μέντα μπορεί να δώσεις ώθηση στη διάθεση σου και να καταπολεμήσεις το αίσθημα κόπωσης. Αν λειτουργεί σε εσάς θα πρέπει να το δοκιμάσετε, κι αν όντως βοηθά μπορείτε να έχετε στο κομοδίνο σας κάποια αρωματικά μέντας. Για κάποιους άλλους μάλιστα μπορεί να λειτουργούν και οι τσίχλες μέντας.

10. Χαμογελάστε

Το πιο σημαντικό, μπορείτε να το κάνετε παντού και όλες τις ώρες, χαμογελάστε. Το χαμόγελο είναι ο πιο απλός τρόπος για να αλλάξετε τη διάθεσή σας και όσων είναι γύρω σας. Τι καλύτερο από το να ξεκινήσετε το πρωινό σας χαμογελώντας και να συνεχίσετε και την υπόλοιπη ημέρα.
 

Αγγελική Ρίζου
Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...