Τα τρόφιμα ολικής άλεσης σύμμαχος της καρδιάς

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι ιδιαιτέρως θρεπτικά, με ευεργετικές ιδιότητες για την αντιμετώπιση παθήσεων και πολύτιμος σύμμαχος για τη διατήρηση του σωματικού μας βάρους.

Ολικής άλεσης χαρακτηρίζονται τα προϊόντα, ψωμί, αρτοσκευάσματα (κουλουράκια, μπισκότα, φρυγανιές κ.ά.) και μακαρόνια, που παρασκευάζονται από αλεύρι που έχει προκύψει από αλεσμένα με το φλοιό τους δημητριακά.

Επιδημιολογικά ευρήματα παρέχουν ισχυρά στοιχεία για τον προστατευτικό ρόλο των τροφίμων ολικής αλέσεως ενάντια σε διάφορες ασθένειες. Το φολικό οξύ και τα φυτοοιστρογόνα, σε συνεργασία με τις φυτικές ίνες, συμβάλλουν στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου.

Η κατανάλωση τουλάχιστον 2,5 μερίδων δημητριακών ολικής άλεσης ημερησίως, μπορεί να μειώσει έως και κατά 30% τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2, σε σύγκριση με τα άτομα που τρώνε λιγότερο από 1 μερίδα ημερησίως.

Μια μερίδα, σύμφωνα με το National Cancer Institute, είναι η ποσότητα που περιέχεται σε ένα μικρό μπολ.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης, επίσης, είναι πιο πλούσια σε βιταμίνες της ομάδας B (υπεύθυνες για την εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος) σε σχέση με τα προϊόντα από λευκό αλεύρι. Αυτό συμβαίνει γιατί οι βιταμίνες βρίσκονται κυρίως στο πίτουρο των δημητριακών, το οποίο στο αλεύρι ολικής άλεσης δεν αφαιρείται. Eνδεικτικά αναφέρουμε ότι μία φέτα λευκό ψωμί περιέχει 0,118 χιλιοστόγραμμα θειαμίνη (βιταμίνη B1) και 0,085 χιλιοστόγραμμα ριβοφλαβίνη (βιταμίνη B2). Aντίστοιχα, μία φέτα ψωμί ολικής περιέχει 0,139 χιλιοστόγραμμα θειαμίνη και 0,104 χιλιοστόγραμμα ριβοφλαβίνη.

Η χαμηλή τους περιεκτικότητα σε λιπαρά και η υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, βοηθούν στη διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους, αλλά και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...