Προσοχή στη νυχτερινή οδήγηση

Κάντε ό,τι πρέπει για να μην επαληθεύεται η γνωστή παροιμία. Άλλωστε, στην οδήγηση… της νύχτας τα καμώματα φέρνουν πιο συχνά κλάμα, παρά γέλιο.
Η νυχτερινή οδήγηση είναι μία από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες για έναν οδηγό. Και αν μέσα στις πόλεις είναι μία φορά δύσκολη, εκτός πόλης, σε δρόμους χωρίς φωτισμό μετατρέπεται από πολύ έως εξαιρετικά δύσκολη. Οι αντιδράσεις του οδηγού γίνονται πιο αργές, η αντίληψη των πραγμάτων είναι ελλιπής και ο κίνδυνος μεγαλώνει. Το πρώτο βήμα για την ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση είναι η συνειδητοποίηση των δυσκολιών.


ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟΙ

Τη νύχτα η ορατότητα είναι μειωμένη, τα αντανακλαστικά πεσμένα και η νύστα έρχεται πιο γρήγορα από όσο νομίζει κανείς. Αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τη νυχτερινή οδήγηση, πρέπει να το επιχειρούμε μόνο εφόσον είμαστε απόλυτα ξεκούραστοι.

ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Μειωμένη ορατότητα σημαίνει λιγότερα ερεθίσματα, και άρα μειωμένη αντίληψη των όσων συμβαίνουν. Η χαμηλή ταχύτητα διευκολύνει την κατάσταση, αφού δίνει μεγαλύτερα περιθώρια αντίδρασης στον οδηγό σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο.

ΚΑΘΑΡΟ ΠΑΡΜΠΡΙΖ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ

Το βρώμικο παρμπρίζ μειώνει ακόμα περισσότερο την ορατότητα τη νύχτα. Καθαρίζουμε το παρμπρίζ από μέσα, ιδιαίτερα αν είμαστε καπνιστές. Από την άλλη, βεβαιωνόμαστε ότι οι υαλοκαθαριστήρες είναι σε θέση να εκτελέσουν το κρίσιμο έργο τους και ότι επαρκεί το πλυστικό υγρό.

ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΘΑΜΒΩΤΙΚΟΥ

Ειδικά τις πιο κρύες νύχτες το παρμπρίζ συχνά θαμπώνει. Αν το αυτοκίνητό μας έχει ηλεκτρονικό κλιματισμό, τα πράγματα είναι απλά. Πατάμε το ειδικό κουμπάκι και όλα γίνονται μόνα τους. Αλλιώς πατάμε το μπουτόν του A/C και στρέφουμε τον αέρα προς το παρμπρίζ.

ΦΩΤΑ ΣΕ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Μοιάζει προφανές, αλλά η ιστορία δείχνει ότι δεν είναι. Για όσους δεν είναι αυτονόητο ότι τα φώτα πρέπει να βρίσκονται σε άψογη λειτουργική κατάσταση πριν οδηγήσουν νύχτα ας το ξανασκεφτούν. Δεν είναι λίγοι αυτοί που κυκλοφορούν μονόφθαλμοι, όπως όλοι ξέρουμε.

ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Κινούμαστε με τα φώτα διασταύρωσης, όπως λέγονται. Πρόκειται για τη μεσαία σκάλα, που δεν τυφλώνει τους απέναντι διερχόμενους οδηγούς. Άλλωστε, το απαγορεύει και ο ΚΟΚ. Μάλιστα, προβλέπει και ποινές, που κυμαίνονται από 200 έως 700 ευρώ.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ

Εκτός πόλης κινούμαστε με τη μεγάλη σκάλα, όταν και μόνο όταν δεν υπάρχει φωτισμός στο δρόμο και δεν ενοχλούμε τους απέναντι ή όταν δεν πλησιάζουμε κοντά σε προπορευόμενο αυτοκίνητο που κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Γενικότερα η χρήση τους θέλει προσοχή. Αποφύγετε τη χρήση τους αν δεν είναι ανάγκη.

ΦΩΤΑ ΟΜΙΧΛΗΣ

Τα φώτα ομίχλης τα ανάβουμε όταν υπάρχει λόγος και καιρικές συνθήκες που το επιβάλλουν. Αντίθετα προβλέπεται ποινή 80 ευρώ. Μοναδική εξαίρεση είναι οι στενοί, ελικοειδείς δρόμοι. Εκεί επιτρέπεται η χρήση των προβολέων ομίχλης ακόμα και όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κανονικές.

[Auto Bild, τ. 171 (7/1/2011)]

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...