Προς ένα γρηγορότερο YouTube

Θυμάσαι τη στιγμή που έχεις βρει στο YouTube το αγαπημένο σου βιντεοκλίπ, έχεις μόλις κλικάρει και περιμένεις να ξεκινήσει το σόου; Ε λοιπόν, ο κολοσσός έχει βάλει στόχο να στείλει μια για πάντα αυτά τα δευτερόλεπτα αναμονής στο πυρ το εξώτερον!

Η αλήθεια είναι πως από πέρυσι τον Απρίλιο έχει ενταχθεί στο «οπλοστάσιο» του YouTube μια τεχνική ονόματι «Sliced Bread» (Ψωμί σε Φέτες), που επιτρέπει στους servers του να σου σερβίρουν ένα βίντεο κομμένο σε… φέτες, ανάλογα με την ποιότητα της σύνδεσής σου. Αυτό ενδεχομένως να μην το έχεις προσέξει ποτέ (ούτε κι εγώ), διότι οι τεχνικοί-αστέρια της εταιρείας έχουν φροντίσει να γίνεται τόσο αόρατα η όλη διαδικασία, που είναι λογικό να μην είδες τίποτα: πως το βίντεο, δηλαδή, ξεκίνησε σε ανάλυση 480p, πέρασε στα 1080p όταν οι κύριοι διαπίστωσαν ότι η σύνδεσή σου «φυσάει» και έπεσε στα 720p όταν η δικιά σου άρχισε να κατεβάζει το τελευταίο επεισόδιο των Girls στο laptop της.

Κι όμως, όλα αυτά δεν αρκούν! Το επόμενο βήμα του ιντερνετικού γίγαντα βασίζεται σε τρεις άξονες:

1) Το πρώτο μέλημα είναι να γίνονται κάποιες διαδικασίες ταυτόχρονα – διαδικασίες που ως τώρα γίνονταν η μια μετά την άλλη. Το κατέβασμα δηλαδή της Javascript, του CSS και του video player και γενικότερα κάποιων στοιχείων που μπορεί να σας φαίνονται κινέζικα, οπότε μη δίνετε πολλή σημασία.

2) Αυτή τη στιγμή που μιλάμε (που γράφω δηλαδή κι εσύ τα διαβάζεις), αν δεις το βιντεοκλίπ των Muse και μετά επιλέξεις να δεις ένα άλλο βίντεο –π.χ. το «Δε σου κάνω τον άγιο», ντροπή σου όμως από Muse να πέσεις τόσο χαμηλά– ο υπολογιστής σου θα κατεβάσει όλα τα εξωγήινα στοιχεία που αναφέρθηκαν στο (1) από την αρχή. Χαζομάρα, ε; Το ξέρουν αυτό στο YouTube και θα φροντίσουν να μη χρειάζεται να τα ξανακατεβάζεις, γλιτώνοντάς σου έτσι δευτερόλεπτα. Καλή φάση.

3) Επειδή κανείς δεν μπορεί να δει μόνο ένα βίντεο κι επειδή είναι αρκετά πιθανό να κλικάρεις σε κάποιο από τα «σχετικά» βίντεο που εμφανίζονται στα δεξιά, το YouTube θα φροντίζει πλέον να φορτώνει από πριν τις αρχικές τους «φέτες», ώστε να είναι έτοιμα για δράση!

Δυστυχώς, το μεγαλύτερο κενό ανάμεσα στο «κλικ» και στο βίντεο, που είναι οι διαφημίσεις, δεν φεύγει… Μισές δουλειές ρε παιδιά.

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...