Η αφυδάτωση προκαλεί απώλεια μνήμης και κακή διάθεση

Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε ότι έστω και μια αφυδάτωση ήπιας μορφής μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ενεργητικότητα, τη διάθεση και την ικανότητα ενός ατόμου να συγκεντρωθεί στην εργασία του ή στη μελέτη.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ ζήτησαν από μια ομάδα ατόμων που έπασχαν από ήπια αφυδάτωση να κάνουν μια σειρά από τεστ συγκέντρωσης, μνήμης και μάθησης. Παράλληλα, έκαναν τα ίδια τεστ και σε άτομα που είχαν επαρκή επίπεδα ενυδάτωσης στο οργανισμό τους.

Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα μεταξύ των δύο κατηγοριών ανθρώπων συμπέραναν ότι οι άντρες με ήπια αφυδάτωση, εμφάνισαν κούραση και άγχος και είχαν δυσκολία να κάνουν τις ασκήσεις που χρειάζονταν αυτοσυγκέντρωση και μνήμη.

Οι γυναίκες υπέφεραν από πονοκεφάλους, κούραση και έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης.

«Έστω και μια πολύ ήπιας μορφής αφυδάτωση μπορεί να έχει επιπτώσεις στη διάθεση, κυρίως στις γυναίκες, που είναι πιο ευάλωτες στα χαμηλά επίπεδα πρόσληψης νερού«.

 

Πώς μπορεί να διαγνώσει κάποιος ότι έχει αφυδατωθεί

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι έχουν αφυδατωθεί, γιατί έχουν συνηθίσει να μην πίνουν νερό. Η δίψα είναι το κυριότερο σήμα που στέλνει ο οργανισμός μας για να μεταδώσει το μήνυμα ότι χρειάζεται νερό.

Σε ένα ήπιο κλίμα σαν και το δικό μας οι περισσότεροι από μας χρειαζόμαστε 6-8 ποτήρια υγρών τη ημέρα: για παράδειγμα νερό, γάλα, φρουτοχυμός, τσάι ή καφές για να διατηρηθεί η ισορροπία. Παρόλα αυτά αν έχουμε ιδρώσει πολύ λόγω ζέστης ή άσκησης τότε οι απαιτήσεις αυξάνονται. Ένας καλός οδηγός είναι να πίνουμε ένα παραπάνω λίτρο νερό για κάθε ώρα εντατικής άσκησης. Τα ειδικά ισοτονικά ποτά μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμα για ανθρώπους που γυμνάζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά για τους περισσότερους το νερό είναι αρκετό.

Εκτός από τις καιρικές συνθήκες και το είδος εργασίας και με την αύξηση της ηλικίας το σώμα χάνει από τις λειτουργικές του ικανότητες που του επιτρέπουν να διατηρεί το ισοζύγιο του νερού. Επιπρόσθετα στους ηλικιωμένους, ο οργανισμός χάνει περισσότερο νερό από τα ούρα και την εφίδρωση. Στους ηλικιωμένους λοιπόν χρειάζεται περισσότερη προσοχή για να μην υποστούν αφυδάτωση. Να τονίσουμε επίσης ότι οι ηλικιωμένοι δεν νιώθουν τόσο έγκαιρα τη δίψα σε περίπτωση αφυδάτωσης όσο οι νέοι. Για το λόγο αυτό συστήνεται στους ηλικιωμένους να πίνουν νερό ακόμη πριν να νιώσουν διψασμένοι.

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...