Γυμναστική τον χειμώνα: επιστροφή σε φυσική κατάσταση

της Έλενας Μπούλια

Η επιστροφή στους ρυθμούς του χειμώνα δεν σημαίνει μόνο αυξημένη δουλειά στο γραφείο αλλά και ανάκτηση των δραστηριοτήτων που γεμίζουν την ημέρα μας με ενέργεια και καλή διάθεση μετά από αυτό: Ανανέωση της εγγραφής στο γυμναστήριο, ενασχόληση με κάποιο νέο άθλημα ή hobby, ή έστω καθιέρωση ενός συγκεκριμένου πλάνου εκγύμνασης στο σπίτι ή στο πάρκο της περιοχής μας. Ο σκοπός αυτήν την εποχή δεν είναι να αποκτήσουμε γρήγορα τέλειους κοιλιακούς για να βγούμε στην παραλία, αλλά να επιδοθούμε σε ένα πρόγραμμα γυμναστικής που πρώτα απ’ όλα θα απολαμβάνουμε, αποφεύγοντας έτσι την πιθανότητα να το βαρεθούμε στα μισά της χρονιάς, και έπειτα θα μας κρατά σε καλή φόρμα χωρίς να μας κουράζει.

Το πρώτο βήμα, λοιπόν, που έχετε να κάνετε εν όψει των χειμερινών αθλητικών σας δραστηριοτήτων είναι να επιλέξετε αυτήν -ή αυτές- που θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον, αν δεν έχετε ήδη καταλήξει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος άσκησης, και το δεύτερο είναι να την κάνετε σωστά χωρίς να χάνετε… επεισόδια.
Στο γυμναστήριο…

Τόσο στα μεγάλα όσο και στα μικρά, συνοικιακά γυμναστήρια της πόλης, η ανάγκη να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους ασκούμενους αλλά και να διατηρήσουν τους υπάρχοντες, οδηγεί τους ιδιοκτήτες να προσφέρουν ελκυστικά μηνιαία και ετήσια πακέτα γυμναστικής, τα οποία συνδυάζουν περισσότερα του ενός είδη (π.χ. αεροβική και γιόγκα) σε εξαιρετικές τιμές.

Όσο για το πρόγραμμα ασκήσεων που θα ακολουθήσετε στο γυμναστήριο, αυτό φυσικά έχει να κάνει με τις ανάγκες και τις δυνατότητές σας. Ο συνδυασμός, ωστόσο, αερόβιας γυμναστικής και ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης είναι ιδανικός για ολοκληρωμένο αποτέλεσμα και επίτευξη περισσότερων του ενός στόχου: Κάψιμο λίπους, γράμμωση, αντοχή κ.λ.π. Η χρήση οργάνων γυμναστικής μπορεί να γίνει τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες, ενώ τα ομαδικά προγράμματα αερόβιας άσκησης για… αδιευκρίνιστους λόγους προτιμώνται κυρίως από τις δεύτερες. Οι άνδρες επιλέγουν το τρέξιμο στον διάδρομο και το ποδήλατο για αερόβια γυμναστική.

Διασκεδαστικά χειμερινά αθλητικά hobby

Είτε στην ύπαιθρο είτε σε κλειστούς και οργανωμένους χώρους, επιλέξτε από τα παρακάτω το νέο σας hobby στο οποίο θα παραμείνετε πιστοί καθ’όλη την διάρκεια του χειμώνα:

• Κολυμβητήριο: Δροσερές βουτιές στην καρδιά του χειμώνα και αναμφισβήτητα η καλύτερη γυμναστική για όλο το σώμα. Επισκεφθείτε το δημοτικό κολυμβητήριο της περιοχής σας και ενημερωθείτε για τα προγράμματα ενηλίκων –σίγουρα υπάρχει κάποιο που θα ταιριάξει στα ωράριά σας. Κάνετε τις απαραίτητες εξετάσεις, προμηθευτείτε μαγιό και σκουφάκι και γίνετε χειμερινοί κολυμβητές… εκ του ασφαλούς.

• Χορός: Τι πιο διασκεδαστικό από δύο απογεύματα χορού την εβδομάδα και μάλιστα με την παρέα σας; Το όφελος, μάλιστα, με το συγκεκριμένο hobby είναι διπλό αφού ο… χορευτής όχι μόνο γυμνάζεται με αερόβιο τρόπο, αλλά και μαθαίνει εντυπωσιακές φιγούρες με τις οποίες θα εκπλήξει στο επόμενο πάρτι. Σχολές χορού υπάρχουν αμέτρητες και η γκάμα των ειδών περιλαμβάνει από ελληνικούς παραδοσιακούς, ευρωπαϊκούς, disco, latin έως σπάνιους χορούς της Ανατολής, χορούς της κοιλιάς και capoeira. Εσείς τι θα επιλέξετε;

• Squash: Αν ο βροχερός καιρός ακυρώνει τα σχέδιά σας για τένις, το squash, λιγότερο γνωστό ως «αντισφαίριση εσωτερικού χώρου», αποτελεί την καλύτερη εναλλακτική, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο διασκεδαστικά και δυναμικά αθλήματα, το οποίο θα σας βοηθήσει παράλληλα να κάψετε πολλές θερμίδες. Το άθλημα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στον δυτικό κόσμο, και δη στην Μεγάλη Βρετανία, ενώ τα τελευταία χρόνια κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους στην Ελλάδα.

Στο σπίτι…
Για εσάς που η ιδέα του να ξαναφορέσετε ρούχα και παπούτσια και να σπεύσετε σε κάποιον χώρο εκγύμνασης μετά την δουλειά ακούγεται βουνό, υπάρχει πάντα η έσχατη λύση της γυμναστικής στο σπίτι, η οποία μπορεί να μην έχει σε τίποτα να ζηλέψει αυτήν του γυμναστηρίου αν έχετε αρκετό χώρο για όργανα γυμναστικής ή χρήματα για να προσλάβετε personal trainer.

Στην πρώτη περίπτωση, σε αυτήν δηλαδή που έχετε την δυνατότητα να δημιουργήσετε το προσωπικό σας γυμναστήριο, ο εξοπλισμός που θα χρειαστείτε είναι ένας διάδρομος ή ποδήλατο (οι τιμές καλών διαδρόμων ξεκινούν από 500 ευρώ και ποδηλάτων από 150 ευρώ), στρώμα για ασκήσεις στο πάτωμα (η τιμή του δεν χρειάζεται να ξεπεράσει τα 30 ευρώ), μπάλα γυμναστικής (οι τιμές τους ξεκινούν από 17 ευρώ) και αλτήρες (οι τιμές για τους ελαφρύτερους ξεκινούν από 3 ευρώ). Έτσι, με ένα συνολικό κόστος που δεν χρειάζεται να ξεπερνά τα 600 ευρώ μπορείτε να δημιουργήσετε για πάντα το δικό σας γυμναστήριο στο σπίτι. Τι ασκήσεις θα κάνετε, πέρα από τρέξιμο στον διάδρομο και ποδηλασία; Η γκάμα είναι απεριόριστη: Pushups, κοιλιακούς, ασκήσεις χεριών και πλάτης με βάρη, βαθιά καθίσματα και προβολές ποδιών.

Ως προς το personal training, πρόκειται μάλλον για τον καλύτερο δυνατό τρόπο να γυμναστείτε καλύτερα και από ό,τι στο γυμναστήριο, χωρίς καν να ξεμυτίσετε από την «βολή» σας. Η μόδα που ξεκίνησε από την Αμερική, και δη από τους αστέρες μουσικής και κινηματογράφου, για να φτάσει και στην Ελλάδα, πέτυχε γιατί βοηθά τον ασκούμενο να κερδίσει αυτό ακριβώς που στερείται εξαιτίας της καθημερινής ρουτίνας: χρόνο. Ο personal trainer, το άτομο που αναλαμβάνει να γυμνάσει τον ενδιαφερόμενο σε προσωπικό επίπεδο, επισκέπτεται τον ασκούμενο στον προσωπικό του χώρου, τις μέρες και τις ώρες που ο δεύτερος επιθυμεί και όχι όποτε ορίζει κάποιο πρόγραμμα γυμναστηρίου.

Το σπουδαιότερο, όμως, όφελος του personal training είναι ότι ο γυμναστής είναι συνεχώς «πάνω» από τον ασκούμενο, τον επιβλέπει, τον κατευθύνει, δημιουργεί γι’αυτόν ασκήσεις ανάλογα με τις ανάγκες του και αποφεύγονται έτσι τα λάθη που μπορούν να οδηγήσουν τόσο σε αμφίβολα αποτελέσματα όσο και σε τραυματισμούς. Το κόστος, βέβαια, του personal training είναι πολύ υψηλότερο από αυτό της συνδρομής του γυμναστηρίου, αφού μπορεί να κυμαίνεται από 20 έως 150 ευρώ την ώρα, ανάλογα με τον γυμναστή που θα επιλέξετε και την συμφωνία που θα κάνετε. Το ποσό αυτό είναι κατά πολύ χαμηλότερο αν επιλέξετε να κάνετε personal training σε κάποιο studio, και όχι στο σπίτι. Η τιμή ανά προπόνηση εκεί μπορεί να ξεκινά από 10 ευρώ.

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...