Γιατί κινδυνεύω, αν γυμνάζομαι μέσα στον αέρα της πόλης;

images (1)

Η γυμναστική και κυρίως η αεροβική γυμναστική όπως το τρέξιμο ή το τζόκινγκ, συμβάλλει στην βελτίωση και την διατήρηση της υγείας μας. Καθώς όμως οι περισσότεροι Έλληνες κατοικούν σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, η επιλογή της άσκησης σε εξωτερικούς χώρους οι οποίοι βρίσκονται κοντά σε περιοχές με υψηλές συγκεντρώσεις καυσαερίου, είναι επικίνδυνη. Ακόμα περισσότερο για όσους έχουν κάποια χρόνια πάθηση στο αναπνευστικό σύστημα, άσθμα ή και διαβήτη.

Οι αναπνοές κατά την διάρκεια της αεροβικής άσκησης, γίνονται πιο βαθιές, με αποτέλεσμα την εισπνοή μέχρι και 10 φορές περισσότερου αέρα. Με το συνδυασμό της εισπνοής από το στόμα, ο αέρας δεν φιλτράρεται από την μύτη και έτσι καταλήγουν στους πνεύμονες περισσότερα μικροσωματίδια και σε συνδυασμό με την μολυσμένη ατμόσφαιρα δημιουργείται ένας σοβαρός κίνδυνος για την υγεία. Η εισπνοή μικροσωματιδίων μολυσμένης σκόνης και καυσαερίου για εκτεταμένο χρονικό διάστημα συσχετίζεται με παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος, καρκίνο των πνευμόνων και αυξημένο κίνδυνο καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα;

Επιλέξτε γυμναστική σε εσωτερικούς χώρους, όπως σε γυμναστήρια ή χρησιμοποιήστε έναν διάδρομο γυμναστικής στο σπίτι σας. Αν η μοναδική σας λύση είναι οι εξωτερικοί χώροι, αποφύγετε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση ή αν και αυτό δεν είναι εφικτό, τότε επιλέξτε προσεκτικά ώρες στις οποίες η κίνηση είναι όσο το δυνατόν περιορισμένη.

Με τιμή.
Καραμπά Ειρήνη.
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Βαθμολόγησε το άρθρο

You may also like...